Les categories, són essencials per poder organitzar la teva botiga online agrupant els teus productes segons característiques similars.
No deixis que la teva botiga virtual sigui un desordre i facilita la navegació dels teus clients perquè puguin trobar els teus productes amb major facilitat. Això t’obligarà a conéixer els teus productes com el palmell de la teva mà, hauràs de saber el color, el pes, les mides, el proveïdor, el fabricant, les característiques…A més, has de pensar quina informació vols proporcionar al teu client al Front-Office.
Si entres a Catàleg, i en comptes de Productes, selecciones “Categories” de la llista desplegable de Catàleg, et trobaràs amb aquesta pantalla:
Com pots veure, podràs afegir tantes categories com vulguis, modificar-les, i ordenar a quina posició vols que surtin.
Tant per modificar les categories com per afegir-les tan sols has de fer clic a la icona del llapis o posar afegir nou i se t’obrirà una pàgina com aquesta:
*Per crear una categoria nova, hauràs d’afegir com a mínim dos productes.
En primer lloc, has d’introduir la informació general:
Nom: Dóna a la teva categoria un nom i, a continuació, indica si estarà disponible o no pels teus clients. Per exemple, és possible que vulguis ajornar la visualització d’una nova categoria als teus clients perquè no està completada.
Categoria de nivell principal: Per crear una subcategoria d’una categoria que no sigui la pàgina d’inici, selecciona la categoria en la qual apareixerà.
Categoria arrel: la categoria arrel és molt útil en la manera multi -botiga. Imagina que tens 3 botigues diferents o parcialment diferents, és possible que vulguis utilitzar una categoria arrel diferent per a cada botiga.
D’aquesta manera, la categoria arrel reflecteix la categoria “casa” de cada botiga, així que si no vols tenir els mateixos productes en la categoria de la pàgina principal de cada botiga, necessites diferents categories d’arrel. D’aquesta manera és més fàcil assignar categories a cada botiga i pots tenir diferents productes a la categoria casa.
Descripció: has d’omplir aquest camp, ja que no només et serà útil a tu o els teus empleats, sinó que també poden fer-ne ús els teus clients.
Imatge: Fes clic a “Examinar” per pujar una imatge des del teu ordinador, que representarà aquesta categoria.
Títol Meta: serà el títol que apareixerà en els motors de cerca quan es busqui el nom.
Meta descripció: Una presentació de la teva categoria en poques línies, ha de ser escrita amb la intenció de captar l’interès d’un client. Això apareixerà en els resultats de cerca.
Meta Keywords: Seran les paraules clau que s’han de definir pels motors de cerca. Pots introduir diverses, separades per comes, així com expressions, que hauran de ser indicades entre cometes.
Atenció! Recorda traduir totes les teves categories: Assegura’t de traduir cada camp en cada idioma que tingui teva botiga. Per fer-ho, fes clic a la bandereta al costat del camp, i tria la bandera de l’idioma en què vols editar el text.
[…] Potser en aquest punt, trobes a faltar una categoria dins la teva botiga online i t’agradaria afegir-ne una altra. Per fer-ho, guarda l’estat actual del teu producte abans de fer clic al botó “Crea una categoria”. Pots consultar aquí >> *Com crear una nova categoria? […]